Szukaj
  • Akademia Stagingu

Co sprawia, że dana nieruchomość wydaje się mało atrakcyjna?

Aktualizacja: sty 7

#sellfaster #metamorfozywnętrz #akademiastagingu


Sprawny home stager powinien szybko zidentyfikować wszystkie czynniki sprawiające, że nabywcy nie dostrzegają w pełni potencjału danej nieruchomości. Rolą home stagera jest zaproponowanie klientowi (czyli właścicielowi lokalu) takich rozwiązań, by w możliwie najkrótszym czasie i przy zastosowaniu jak najniższych nakładów finansowcach usunąć lub zminimalizować działanie tych czynników.



Foto: Akademia Stagingu

CZYNNIKI OBNIŻAJĄCE WARTOŚĆ NIERUCHOMOŚCI W OCZACH NABYWCÓW


nadmiar przedmiotów, zagracenie przestrzeni 

Jedna z przyczyn determinujących negatywne postrzeganie lokalu. Kupujący nie są w stanie poprawnie określić wielkości nieruchomości, nie widzą jej potencjału, nie mają przestrzeni, w której mogliby sobie siebie wyobrazić. Poradzenie sobie z tym problem jest stosunkowo proste i nie wymaga żadnych nakładów finansowych.


nieprawidłowe lub nieumiejętne zastosowanie kolorystyki 

Najczęściej spotykanym błędem jest łączenie kolorów, które do siebie nie pasują, stosowanie zbyt intensywnych barw lub stosowanie wzorów czy motywów, które wyglądają nieelegancko lub nieestetycznie. Pamiętajmy, że schemat kolorystyczny tworzą wszystkie elementy wnętrza i muszą być spójne, by było ono atrakcyjne.


brak czystości i nieporządek

Nic tak nie zniechęca jak lepiące się od brudu blaty kuchenne, brudna łazienka czy brzydki zapach. 


niewłaściwe rozmieszczenie mebli 

Poczucie wygody, własne preferencje lub po prostu błędy w urządzaniu sprawiają, że mieszkania często zastawione są zbyt wielkimi meblami, puchatymi i wygodnymi sofami, wielkimi łóżkami, szafami czy ogromnym telewizorem. Zapominamy, że duże meble pomniejszają przestrzeń, a ich niewłaściwe rozmieszczenie wpływa negatywnie na odbiór nieruchomości. 


brak dominującego punktu skupiającego uwagę

W każdym pomieszczeniu powinien być jeden punkt skupiający uwagę oraz kilka mniejszych podporządkowanych tak, by wzrok patrzącego prowadzony był płynnie od jednego do drugiego, co umożliwia spokojne i dokładne obejrzenie wnętrza. Aby punkt skupiający uwagę spełniał swoją rolę musi być atrakcyjny dla wzroku, musi również klarownie definiować funkcję pomieszczenia. 


brak lub nieumiejętne wykorzystanie światła

Światło dzienne jest naszym naturalnym sprzymierzeńcem i należy je wykorzystywać w pierwszej kolejności. Zasłonięte okna powodują, że ograniczamy przestrzeń wewnątrz i odcinamy się od świata zewnętrznego. Należy zadbać również o oświetlenie sztuczne: główne, boczne, okazjonalne oraz robocze. Z którego oświetlenia będziemy korzystać podczas prezentacji zależy od pory roku czy też pory dnia.


ekstrawagancki gust właścicieli

Jeśli wystrój wnętrza jest stylistycznie spójny istnieje prawdopodobieństwo, że nawet ekstrawagancki lokal znajdzie ‘niszowego’ nabywcę, który całkowicie podda się urokowi danej nieruchomości. Jeżeli lokal jest ekscentrycznie i niespójnie urządzony, należy włożyć sporo wysiłku w neutralizację wnętrza.


niewłaściwe użycie akcesoriów dekoracyjnych

Zawsze sprawdza się zasada less is more czyli „mniej znaczy więcej” – lepiej wygląda kilka dużych i dobrze dobranych akcesoriów niż masa drobiazgów. 


nieumiejętne wykorzystanie przestrzeni do przechowywania

Potrzeba posiadania miejsca do trzymania rzeczy jest niezwykle istotna. Bardzo często wiele zakamarków, skosów czy wnęk może zostać przeznaczonych na dodatkowe miejsca do przechowywania. 


niewłaściwe użycie ozdób ściennych lub ich brak

Bardzo często widujemy wnętrza, w których obrazy wiszą zupełnie przypadkowo, są za małe lub za duże w stosunku do powierzchni lub wiszą na złej wysokości. Częstym błędem jest także tematyka lub kolorystyka obrazów, a także niepasujące stylem ramy. 


brak spójności stylistycznej

Klient wybierając daną stylistykę zewnętrza oczekuje podobnej wewnątrz budynku. Mieszkanie w stylu prowansalskim wygląda źle w modernistycznym apartamentowcu, tak jak minimalistyczne wnętrze nie pasuje do domu nawiązującego architekturą do dworku polskiego. 


nastawienie właścicieli nieruchomości

Obecność właścicieli nie zawsze jest pożądana, często silnie związani emocjonalnie z nieruchomością nie pozwalają nabywcy czuć się we wnętrzu swobodnie, opowiadają osobiste historie, swoim zachowaniem potrafią zniechęcić klienta do nabycia nieruchomości.


efekt rozczarowania

Wykonanie jedynie stylizacji do zdjęć i pozostawienie nierozwiązanych problemów w nieruchomości powoduje, że klient którego zainteresowała oferta w internecie, po przybyciu do lokalu przeżywa rozczarowanie. Pamiętajmy, że prawdziwy home staging to nie stylizacja do zdjęć, ale trwałe przygotowanie nieruchomości do najmu lub sprzedaży. Lokal prezentujemy klientowi w takim stanie, w jakim był pokazany na zdjęciach. 


brak życia

Wrażenie nadmiernej sterylności lub braku prawdziwego życia w pomieszczeniu działa zniechęcająco. Pamiętajmy o tym, że oglądając nieruchomość oceniamy ją nie tylko wzrokiem, ale wszystkimi zmysłami.


niewłaściwa prezentacja oferty

Dopełnieniem dobrego home stagingu powinna być dobra oferta w internecie. Co prawda oferta sprzedaży nie wchodzi w zakres obowiązków pracy home stagera, ale ma niebagatelny wpływ na proces sprzedaży.

0 wyświetlenia
  • Facebook Social Ikona

©2019 by Akademia Stagingu. Proudly created with Wix.com