Szukaj
  • Akademia Stagingu

Jak przekonać klienta do zainwestowania w home staging?

Aktualizacja: sty 7

Home staging zyskuje popularność. Coraz częściej osoby oferujące nieruchomość decydują się na profesjonalne wsparcie procesu sprzedaży. Często jednak usługa home stagingowa kojarzy im się z subtelnymi zabiegami kosmetycznymi – układaniem poduszek, wymianą zasłon, myciem okien. Zdarza się, że już po wprowadzeniu drobnych zmian lokal zyskuje atrakcyjność i jego wartość rośnie, jednak zdecydowanie częściej profesjonalny home staging wymaga nakładów rzędu kilku lub nawet kilkunastu tysięcy złotych. Jak przekonać klienta do zainwestowania sporej kwoty w nieruchomość, której próbuje się pozbyć?




WARTO MÓWIĆ O PIENIĄDZACH


Klient musi być przekonany, że on i home stager mają jeden wspólny cel: korzystnie i szybko sprzedać nieruchomość. Praca home stagera nie polega na inwestowaniu w lokal, ale na zainwestowaniu odpowiedniej ilości środków, by podnieść wartość danej nieruchomości i by jej sprzedaż była opłacalna. Należy pochwalić się wiedzą, znajomością rynku i przekonać klienta, że działamy na jego korzyść, bo naszym priorytetem jest szybka sprzedaż jego mieszkania. Przekonujemy klienta w oparciu o wiedzę i doświadczenie. Pokazujemy, że ta usługa będzie miała wymierne efekty – określamy grupę docelową i wyjaśniamy dlaczego mieszkanie ma trafić do takiego, a nie innego odbiorcy, i dlaczego uważamy, że właśnie ta grupa będzie najbardziej zainteresowana danym lokalem. Warto mówić o swoich doświadczeniach – przytaczać przykłady z poprzednich realizacji. Warto mówić o pieniądzach. Home staging to przecież podnoszenie wartości nieruchomości.


PROFESJONALIZM BUDZI ZAUFANIE


Zaufanie jest kluczowym elementem w relacji home stager – inwestor. Po pierwszym spotkaniu klient musi mieć pewność, że oddając lokal w nasze ręce podejmuje dobrą, korzystną dla siebie decyzję. Klient powinien czuć, że home stager doskonale orientuje się w sytuacji na rynku nieruchomości. Home stager musi wiedzieć czy dana inwestycja ma sens, jakie działania przyniosą najlepszy rezultat, do jakiego poziomu można podnieść wartość danego lokalu. Dlatego niezwykle ważne jest rzetelne przygotowanie się do pierwszego spotkania. Należy ocenić lokalizację, sprawdzić ceny transakcyjne podobnych lokali w najbliższej okolicy, wiedzieć czy mieszkanie jest pod najem czy na sprzedaż. Profesjonalne przygotowanie home stagera ma ogromne znaczenie. Klient po pierwszym spotkaniu musi być przekonany, że przekazuje lokal w ręce specjalisty, który umiejętnie i uczciwie zainwestuje jego pieniądze. Dostrzeże i podkreśli dobre strony nieruchomości, a w konsekwencji podniesie jej atrakcyjność i wartość.


KIEDY POWIEDZIEĆ STOP?


Każdą nieruchomość można pokazać w lepszym świetle. Czasami już niewielkie nakłady wystarczą, by efekty były widoczne. Czasami warto zainwestować więcej, by pokusić się o wyższą wartość transakcji. Kwestia wysokości zainwestowanych środków zależy zawsze od wysokości zwrotu – home staging musi być opłacalny w kontekście podnoszenia wartości lokalu. Nakłady na home staging nie mogą być zbyt wysokie, ponieważ istnieje granica, powyżej której wartość lokalu nie wzrośnie. Należy wytłumaczyć klientowi na czym polega przeinwestowanie w nieruchomość. W pewnym momencie wysokość poniesionych nakładów nie przełoży się już w żaden sposób ani na szybkość sprzedaży ani na jej wartość. Położenie drewnianej podłogi, drogiej armatury i ręcznie wypalanych płytek w budynku z wielkiej płyty z pewnością podniesie atrakcyjność mieszkania, ale w żaden sposób nie wpłynie na jego wartość, bo nikt za ten lokal nie będzie chciał zapłacić więcej. Osoby szukające mieszkania w tego typu budownictwie nie spodziewają się luksusów i nie chcą za nie dodatkowo płacić. Decydując się na mieszkanie w technologii wielkiej płyty, są przygotowani na średni standard, ale oczekują niskiej ceny.


UPS... OBNIŻAMY CENĘ


Zdarza się, że lokal nie nadaje się do home stagingu. Czasami na rynku pojawiają się nieruchomości w tak kiepskim stanie, że inwestowanie, nawet nieznaczne, mija się z celem. Home stager musi wówczas zasugerować klientowi obniżenie ceny lokalu. Przyczyną niskiej atrakcyjności lokalu może być słaba lokalizacja, niefunkcjonalny układ lub zły stan techniczny. Lokalizacja zawsze determinuje cenę, a wysokie koszty remontu nie zawsze zwrócą się przy sprzedaży. Warto wtedy poprzestać na wysprzątaniu i przewietrzeniu mieszkania, ponieważ i tak będzie sprzedane w niskiej cenie. Klient płaci jedynie za konsultację, ale nie inwestuje na próżno kilku tysięcy złotych, nie wspominając o czasie i nakładach pracy. Częste są również sytuacje, w których klient musi zainwestować w home staging, a mimo to znacznie obniżyć cenę mieszkania, ponieważ źle oszacował wartość lokalu.

45 wyświetlenia
  • Facebook Social Ikona

©2019 by Akademia Stagingu. Proudly created with Wix.com