Szukaj
  • Akademia Stagingu

Na czym polega visual staging?

Aktualizacja: sty 7


Wizualizacja: Better Home

Wyobraźmy sobie duże mieszkanie, w niezłej lokalizacji, ale niefunkcjonalnie i nieestetycznie urządzone, a do tego podstarzałe i zaniedbane. Nieświeża kuchnia, niemodne łazienki, terakota na posadzkach, brzydkie i ponure meble. Home stager po analizie nieruchomości uznaje, że koszt metamorfozy będzie bardzo wysoki. Duży metraż oznacza ogromne nakłady, a właściciel nie dysponuje odpowiednimi środkami. Co robić? Jedynym ratunkiem pozostaje visual staging.


ROZTACZAMY WIZJĘ


Home stager może zaproponować usługę visual staging, która polega na przygotowaniu wizualizacji ilustrujących jak mogłoby wyglądać dane mieszkanie po generalnym remoncie. Home stager, sam lub we współpracy z projektantem, rozplanowuje nowy układ funkcjonalny lokalu, sugeruje nową kolorystykę, materiały i meble, które można wykorzystać w nowym wnętrzu. Cena takiej nieruchomości powinna być odpowiednio niższa, pamiętajmy, że nowy właściciel ma przed sobą generalny remont. Trzeba przekonać kupującego, że nabywa lokal w okazyjnej cenie i pokazać mu, że nieruchomość ma duży potencjał. Wizualizacja stanowi również wartość dodaną dla kupującego, który może zaoszczędzić na projekcie. Niektórzy home stagerzy w ramach usługi visual staging przygotowują również kosztorys przyszłego remontu, co bardzo pomaga w oszacowaniu kosztu inwestycji.


WERSJA MINIMUM


Visual staging to rozwiązanie dla klientów, których nie stać na zainwestowanie środków w prace związane z home stagingem. Klient sprzedający mieszkanie z przysłowiowym nożem na gardle nie jest w stanie wyłożyć środków na profesjonalne przygotowanie mieszkania do sprzedaży, ale może zapłacić stosunkowo nieduże pieniądze za wizualizację, a swoje działania ograniczyć do wysprzątania i opróżnienia mieszkania z nieatrakcyjnych sprzętów i bibelotów. Zdarza się, że home stager sugeruje pomalowanie wszystkich powierzchni na biało, by odświeżyć lokal i ułatwić kupującemu wyobrażenie sobie nowych wnętrz. Pamiętajmy jednak, że po rozwiązania typu visual staging sięgamy w ostateczności.


CZYSTO I PACHNĄCO


Usługa visual staging nie zwalnia właściciela z odpowiedzialności za stan prezentowanego mieszkania. Od sprzedającego oczekuje się wyczyszczenia i uporządkowania nieruchomości. Zawsze należy zadbać o świeży zapach, czyste okna, usunięcie klamotów i osobistych drobiazgów. Klient wchodzi do mieszkania i widzi konkretny lokal. Pamiętajmy, że nawet najciekawsza wizualizacja nie zatrze złego wrażenia wywołanego nieprzyjemnym zapachem lub pajęczynami pod sufitem.


CENA GRA ROLĘ


Zdarza się, że home stager rekomenduje klientowi obniżenie ceny, by szybko pozbyć się lokalu. Zmniejszenie oczekiwań finansowych pozwala pokazać nieruchomość jako produkt w okazyjnej cenie. Niska cena przyciąga większą grupę zainteresowanych. Być może wśród nich znajdzie się klient, który akurat dla tej dziwnej funkcji i lokalizacji znajdzie zagospodarowanie.


0 wyświetlenia
  • Facebook Social Ikona

©2019 by Akademia Stagingu. Proudly created with Wix.com