Szukaj
  • Akademia Stagingu

Nowe trendy w home stagingu

Zaktualizowano: wrz 8

Po doświadczeniach pandemii kupujący nieco inaczej patrzą na nieruchomość. Nasze mieszkania nie są już tylko schronieniem i miejscem odpoczynku, stały się również miejscem pracy oraz strefą relaksu.


Cały rok 2020 spędziliśmy mniej lub bardziej zamknięci w domach. Siłą rzeczy nasze mieszkania zaczęły pełnić bardziej wszechstronną funkcję. Przestały być jedynie miejscem odpoczynku, stały się również miejscem pracy oraz strefą relaksu. Wiele wskazuje na to, że doświadczenie pandemii będzie miało długotrwały charakter i wpłynie na nasze wybory dotyczące nieruchomości na długie lata. Home stagerzy uważnie obserwują zmiany na rynku, by jak najtrafniej spełniać oczekiwania potencjalnych klientów. Zobaczmy, jakie tendencje w home stagingu pojawiły się po pandemii.



Balkony, loggie, tarasy, werandy, ogrody jeszcze nigdy nie były tak ważne dla kupujących..


Wartość przestrzeni zewnętrznych

Pozbawieni możliwości podróżowania, ograniczeni do poruszania się w niewielkich przestrzeniach, spędziliśmy dużo czasu marząc o tym, co znajduje się na zewnątrz. Poznaliśmy wartość przestrzeni zewnętrznych. Balkony, loggie, tarasy, werandy, ogrody nigdy nie były tak istotne. Przygotowując nieruchomość do sprzedaży lub najmu należy szczególnie podkreślić jej przestrzenie zewnętrzne. Nawet najmniejszy balkon będzie stanowił duży atut. Pamiętajmy o potrzebie prywatności mieszkańców. Warto zamontować na balkonie przepierzenia lub posadzić roślinność chroniącą przed okiem sąsiadów.

W mieszkaniach, które nie mają balkonu należy podkreślić widok za oknem.


Domowe biuro


Rok 2020 przyniósł rewolucję w systemie pracy. Przez wiele miesięcy ogromne biurowce stały puste a pracownicy wykonywali swoje zadania nie wychodząc z domu. System pracy zdalnej najprawdopodobniej zostanie z nami na dłużej. Praca z domu ma swoje plusy i minusy, ale w dużym uproszczeniu oznacza oszczędność dla pracodawcy i wygodę dla pracownika. Dla rynku nieruchomości oznacza to, że kupujący oceniają lokal także pod kątem jego potencjału jako miejsca pracy. Po raz pierwszy od wielu lat wraca moda na bardziej podzielone przestrzenie, zapewniające każdemu członkowi rodziny odrobinę prywatności i odosobnione miejsce do pracy/nauki/odpoczynku. Pamiętajmy, zdjęcia domowego biura w ofercie nieruchomości są teraz równie ważne jak zdjęcia kuchni czy łazienki.


Moda na gotowanie


Kuchnia zawsze była sercem domu, teraz bardziej niż kiedykolwiek. Zamknięte restauracje, kawiarnie, bary zmusiły wielu z nas do zaprzyjaźnienia się z książkami kucharskimi. Powróciła moda na gotowanie, na domowe spotkania i na zdrowy tryb życia. Dobrze wyposażona i zorganizowana kuchnia może być czynnikiem decydującym dla wielu kupujących.

Zdrowy tryb życia


Dbanie o siebie jeszcze nigdy nie było tak popularne. Czas pandemii wiązał się z dużym stresem i mobilizacją w walce o zdrowie. Wielu z nas szukało odrobiny wewnętrznego spokoju poprzez różne praktyki relaksacyjne. Częściej praktykowaliśmy jogę, pilates, medytowaliśmy. Szaleństwo na punkcie dobrego samopoczucia znalazło odzwierciedlenie w naszych wnętrzach. Zamknięte siłownie, baseny i kluby sportowe sprawiły, że staraliśmy się wygospodarować przestrzeń do dbania o kondycję fizyczną w naszych domach. Niewielki procent nieruchomości ma dedykowane miejsce do ćwiczeń fizycznych, można jednak wygospodarować miejsce na matę do jogi lub hantle w sypialni. Warto pokazać taką przestrzeń na zdjęciach ofertowych.


Źródło: www.meero.com


47 wyświetlenia0 komentarz

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie